Gå til indhold

Handelsafdelingen

Som praktikant i ambassadens handelsafdeling vil du være en del af Trade Council Italy, der tæller 14 personer, og få indblik i hvordan international handel f.eks. eksport af danske grønne løsninger og innovation foregår i praksis på det italienske marked.

Handelskontoret på ambassaden i Rom assisterer, som en del af Udenrigsministeriet, danske virksomheder på det italienske marked. Dine opgaver vil bl.a. bestå af:

  • Deltagelse i forretningsorienterede udviklings- og innovationsprojekter
  • Indgå i mindre projektteams og bidrage med research og markedsanalyser
  • Forberedelse af eksportfremstød og messedeltagelse
  • Kontakt til danske og italienske virksomheder
  • Input til ambassadens sociale medier
  • Ad hoc-baserede opgaver, der kan variere betydeligt i indhold og omfang

Vi forventer, at du:

  • Er dygtig til at formulere dig på dansk og engelsk (skriftligt og mundtligt). Italienskkundskaber vil derudover være en fordel, men ikke et krav
  • Er indskrevet ved en højere dansk- eller udenlandsk læreanstalt på en relevant kommerciel eller anden relevant uddannelse
  • Er lærenem med lyst til udfordringer, og kan holde hovedet koldt i travle perioder
  • Har gode IT-kundskaber og er en habil bruger af Office-pakken
  • Har overblik, arbejder selvstændigt og har gode samarbejdsevner
  • Er idérig og har flair og interesse for udarbejdelse af tekst og præsentationsmateriale

Ambassaden ønsker, at praktikopholdet skal bidrage til praktikantens udvikling og uddannelse samt give et godt og nyttigt indblik i handelsafdelingens mange opgaver. Du er velkommen til at stille uddybende spørgsmål ved at sende en mail til handelschef Thomas Rizk, [email protected] eller tlf. +39 06 9763 9814.

 

---------------------------------------------------------------

 

Læs erfaringer fra tidligere praktikanter nedenfor

Martin Andreas Stigborg, praktikant i handelsafdelingen efteråret 2019

"I løbet af mit praktikophold har jeg haft mulighed for, at arbejde med en række emner relateret til internationalisering og eksport, dette inkluderer bl.a. markedsundersøgelser, udarbejdelse af projektforslag, partner search for danske virksomheder der vil ind på det italienske marked, samt ekstern kommunikation omkring de aktiviteter vi foretager os."  


Læs mere om Martins ophold her.